Další hvězda je pryč. Škodovku opustil velký talent
Česká automobilka Škoda měla ve své novodobé historii, která je spojena s koncernem Volkswagen, vždy štěstí na špičkové designéry. Ten poslední však, který nedávno odešel, dal této značce uplně jiný rozměr, jenž sklízí všeobecnou chválu. Jozef Kabaň vyrostl v mladé Boleslavi v eso světové extratřídy, což potvrzuje i jeho nové angažmá u BMW.
Zahájení prodeje nového modelu je pro automobilku vždy důležitou událostí. U Kodiaqa je to o to výraznější, protože velké SUV vstupuje do aktuálně velmi sledované kategorie vozů, ve které Škoda doposud nepůsobila. Kodiaq je v mnoha ohledech „opus magnum“ designéra Jozefa Kabaně, který se ovšem Škodu rozhodl před několika týdny opustit. A zadělal tím značce na problém.
Škoda už tradičně některé kapitoly ze své historie programově vypouští z paměti, nehlásí se třeba moc k modelům ze sedmdesátých a osmdesátých let. Z databáze fotek Škody určené pro novináře tak jen pár dnů po oznámení Kabaňova odchodu zmizely všechny jeho fotky. Zbylo jen pár zmínek v textech. Hvězda, na které Škoda částečně stavěla a byla její tváří, pro značku najednou neexistuje. S nadsázkou lze říci, že automobilka na otázku na tvůrce dnešní výrazné designové tváře jejích modelů, odpovídá ve smyslu: „Kdo je to Jozef Kabaň?“ Umírněnější reakce je ta, že je dnes designérem jiné značky, a Škoda tedy nemá důvod nic komentovat. Paradoxem ovšem je, že je Kabaň potenciálním zákazníkům stále na očích. V televizích poslední dny běžela reklama na zahájení prodeje Kodiaqa kompletně postavená právě na šéfdesignéroviKabaňovi. Je dobře, že reklamu Škoda nestáhla, protože tím by řekla, že si neváží svých zaměstnanců, tedy i těch bývalých.